RSS

~Menyambung pengajian~

Bismillahirahmanirrahim

Alhamdullilah, tamat sudah pengajian saya selama 3 tahun tapi secara tidak rasmi, secara rasmi apabila saya telah konvo. Walaupun begitu banyak ujian, dan dugaan yang dihadapi sepanjang pengajian disini,namun saya bersyukur banyak perkara yang saya perolehi yang saya tidak dapat lihat dengan mata kasar tapi dapat dirasai oleh mata hati. Alhamdullilah..



Inilah kehidupan yang sementara. Kejarlah apa yang ingin kita kejar, namun satu perkara yang jangan kita tercicir iaitu amal-amal soleh. Kejarlah pelajaran, harta-benda, orang yg tersayang namun pastikan anda tidak tercicir Allah swt dan Rasullulah SAW dalam hidup anda. Berapa ramai yang kita lihat hari ini, orang yang sanggup kejar harta dunia, namun tercicir Allah dalam kehidupan mereka. Berapa ramai hari ini yang kejar orang tersayang, "kekasih", hingga tercicir Allah dalam kehidupan mereka.

Perjalanan kehidupan kita akan diteruskan sehingga satu saat, ajal datang menjemput kita dengan cara yang kita tidak ketahui bagaimana; mungkin kemalangan, atau sedang tidur, atau sedang solat, atau sedang makan atau pelbagai kemungkinan. Dan persoalannya, adakah kita sudah bersedia untuk menghadapi saat itu? Sudah bersediakah kita dengan bekalan untuk dibawa ke sana? Jika belum bersedia, dikesempatan yang masih ada, mari kita sama-sama memperbanyakkan amal-amal soleh. Moga dengan sedikit amal soleh itu dapat menyelamatkan kita dari azab api neraka..

InsyaAllah, rancangan saya untuk menyambung pelajaran pada 2014. Saya akan sambung master terlebih dahulu,dan jika ada rezeki boleh sambung phd pula. :) Lepas graduate, saya akan cari pekerjaan dulu, timba pengalaman, kumpul duit sikit dan sebagainya. Rasanya, duit tiada masalah jika sambung sebab banyak saluran yang boleh dimohon utk student master seperti biasiswa dari IPTA, mybrain, apply RA dan sebagainya. Bila dah graduate,pasti nak rasa juga menjadi pekerja. Pengalaman saya yang paling saya ingat dan rasa best bekerja adalah sebagai guru sandaran.. 



 Kahwin? No komen.. Jika ada yang melamar dan memang dia adalah jodoh saya, insyaAllah kahwin lah saya.. Jika tidak, bertawakkal pada Allah swt. Yakin dengan janji Allah, seorang perempuan yang baik adalah utk lelaki yang baik. Jadi,tidak perlu tergesa-gesa, jika belum sampai masanya..

InsyaALLAH,doakan cita-cita sy termakbul. Disini,saya letakkan link post graduate utk beberapa IPTA. Jika anda berminat untuk mohon, boleh lah apply:



 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Pages